söndag 15 juni 2014

En näve jord och en skvätt vatten

Att odla - det är bland det bästa som finns!

Titta bara på denna sharlakanspelargon Pelargonium tongaense där jag själv lyckats väcka liv i det lilla fröet. Tänk vad en näve jord och en skvätt vatten kan göra!

P. tongaense

Att odla i Spanien är något som jag ser fram emot men samtidigt är jag lite avvaktande: här hemma vet jag vad jag ska, bör, får göra eller inte för att det ska frodas. Men hur blir det i Spanien? Där är det ju varmt hela året, när ska jag så mina tomatfröer, de som jag här hemma brukar så i mars...?

Men hur svårt kan det vara, egentligen? En näve jord, en skvätt vatten och ett frö!

När man bestämmer sig för att flytta på det här sättet är det ju bara så att man kan inte ta med sig allt. Det är med stor sorg jag inser att jag kan inte packa ned mitt fina växthus men mannen min har lovat mig att jag åter ska få ett växthus om vi flyttar hem igen - i Spanien behövs det ju inte. Men jag kommer sakna det ändå:

Willab Garden Euro Serre 4 (14,1 kvm, dubbeldörrar och extra höjd)
efter tre veckors frånvaro och en väl fungerande automatbevattning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar