torsdag 11 december 2014

Salt i såret

Jag har sedan ca två år tillbaka spelat King Candy Crush Saga. Min målsättning är att klara hela banan utan att betala något för att få några bonusar eller genvägar. Det ska gå! Jag är ju envis - ligger i generna.

För ett år sedan så var jag tvungen att skaffa ny mobiltelefon då min Android-telefon började bete sig lite udda. jag valde en Windows-telefon och älskade den från första sekunden. Den var ju RÖD! :)

Det som har stört mig det senaste året har varit att King inte har släppt programmet för Windows-telefoner, de har däremot fortsatt att utveckla och släppa nya program för iPhone och Android. Uppvaktandet från oss Windowsanvändare har varit massivt medan Kings har sagt ungefär "jaja, visst, nångång..."

Jag har ju därför fortsatt använda min gamla telefon som ren spel-telefon, några minuters spelande varje kväll innan jag läser och sedan somnar.

Igår tvingades jag ju börja använda min gamla Android-telefon igenom primär mobiltelefon så då uppdaterades hela alltet när den kopplades upp mot internet osv. Av någon anledning kollade jag läget på Windows-telefoner och Candy Crush men inget nytt under solen... Det kommer aldrig att ske, helt enkelt.

För någon minut sedan satt mannen min och lekte med sin nya Windows-telefon och upptäckte att NU! IDAG! Kings Candy Crush Saga for Windows Phone har släppts!

Det är som en käftsmäll, en knytnäve i magen, slap in the face... Bara för att jag just nu precis inte har en Windows-telefon, just precis DÅ, just exakt DÅ, släpps programmet som jag tjatat om i ett år.

Det är nästan elakt!

Dessutom så har jag precis skapat en etikett som heter Helt orelaterat - det är ju precis så det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar