tisdag 17 februari 2015

Grattis till mig!

Undrar vem som en gång har gjort denna bild?
Den används flitigt av oss alla... Tack så mycket!
Jag är ju så där så jag anser att födelsedagar är speciella! Födelsedagen är ju min dag! Sedan att jag delar den med minst fyra stycken i min närhet är en annan sak...

Så idag har det varit MIN DAG! Haddenäran till mig!

Söta sonen och snälle mannen min väckte mig med skönsång (nåja...), gott té och fina presenter på brickan. Jag fick en surfplatta med RÖTT fodral och Nail Art-färger så jag känner mig som en flicka i yngre tonåren fast då var det böcker och smink men tiderna ändras ju och man bör väl emellanåt hänga med (även om man är drygt 30 år äldre än yngre tonåren). Och så ska jag få åka och köpa växter till terrasserna! Jätteglad och nöjd, helt enkelt!

Mindre glad åt en annan gåva från okänd givare: en förkylning! Mannen min kommenterade igår att jag nös mycket och idag har det varit hängigt och snorigt. Så den planerade restaurangmiddagen med vänner blev en liten middag på rester med familjen. Men ändå: kycklingsoppa, paella och vin i ljuset av levande ljus. Och mannen min kom hem med varsin semla! Tur det för sockerkakan jag hade tänkt göra tårta av åt vi upp igår.

Tack alla som hört av sig på olika sätt idag! Eller som bara tänkt på mig...
Vet hur det är, ibland stannar det vid tanken hur stor och stark den än är.

4 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott!!!
    Det verkar som om du fick en fin födelsedag, förutom den där förkylningen då... Fira igen när den har försvunnit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det tänkte jag för något gott ska man väl få ut av en förkylning?

      Radera
  2. Åå GRAAATTIS i efterskott!!! Attans att jag missade din dag! Härligt att du fick en fin dag (trots dumma bacillusker)! Mysigt med presenter, semlor och familjemys!
    Varm kram

    SvaraRadera