torsdag 26 mars 2015

Spanska för en 10-åring

- Jag kan faktiskt läsa spanska riktigt bra, jag förstår mycket om det inte är några svåra ord, som ord med Q i eller så.

Tänk vad lätt det är att vara 10-åring och redan kunna allt, ha möjligheten att lära sig ännu mer! Ha en hjärna som suger åt sig som en svamp av hög kvalité.

Fast allt det som sugs upp är inte av någon högre kvalité, det kan man ju lätt konstatera... Men självklart fastnar det som "ska" fastna också för sonen är duktig! Hittills har de haft fyra delprov av sex i de Nationella proven för åk 3 och på tre av dem har han haft alla rätt, nu på sista hade han ett slarvfel på matten. Jisses så sur han var när satt där bak i bilen och muttrade över det.

Den där meningen han fällde om sin läskunnighet i det spanska språket kom förresten till när han i morse bad mig leta efter Minecraft-böcker till eboksläsaren. Jag sa att jag kanske inte skulle hitta på svenska, det kanske blir på engelska eller spanska. Eller franska... :)
Det var inga problem, engelska går bra. Men inte franska.

Fy sjutton vad jag är trött på Minecraft! Men å andra sidan så är man ju glad över att han vill läsa något. Oavsett språk och ämne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar