torsdag 12 mars 2015

Stackars sopgubbar!

Jag skrev ju för ett tag sedan om hundsituationen här i Spanien.

För någon dag sedan när jag skulle slänga en massa tomma PET-flaskor och sopor vid återvinnings- och sopcontainrarna i närheten av där vi bor, låg det en papperskasse på marken intill. Den låg där precis som att den hade gått sönder just när den skulle slängas över kanten och ned i sopcontainern.
- Skit också! Äh, den där skiten får sopgubbarna skyffla upp!

Alltså, jag vet ju inte om det var så det hände men det är så jag tänker mig att det hände.

Tydligen har någon haft storstädning på tomten efter (sina egna?) hundar. Hur tänker man när man då använder en papperskasse?

Och som alltid så är det någon annan som får ta hand om skiten...

2 kommentarer:

  1. Jesús skulle slänga en påse full med blöjor och kattbajs häromdagen, men påsen sprack innan den hamnade i containern...
    Nä, han plockade inte upp allt som låg på marken, han smet. och skämdes. "nu tror de att det är romerna som har varit och rotat igen och slängt skräpet på marken", sa han.
    (De brukar leta användbara saker i containrarna, här slängs ju allt, inget lämnas på återvinning eller loppis, och så säljer de sakerna på marknaden.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har i alla fall vett att skämmas.

      Pratade precis med Fru Torreblanca och hennes man som sa att de blivit informerade om att de SKULLE ställa sådant de inte ville ha utanför sopcontainrarna, att det är så man ska göra. Men jag läste i en tidning att kommunerna betalar mycket pengar för att ta hand om det som sopgubbarna eg inte alls ska föra bort.
      Samtidigt tycker jag det är bra att någon annan kanske vill ha det där gamla bordet som jag inte längre vill ha.

      Radera