lördag 21 mars 2015

Vart tog hyran vägen - akt 3

Kom på att jag måste ju avrunda denna händelse också!

Min hyra skulle ju sättas tillbaka in på bankkontot efter att ha besökt försäkringsbolagets bankkonto. Antonio, han som vi hyr av, hans konto är redan välbesökt av pengar, en hel del av det från oss.

Det var den 11 mars jag pratade med Línea Directa, försäkringsbolaget, om att få pengarna återinsatta och jag tänkte att det där kan nog ta tid. Jag kollade kontot emellanåt, men nä, inga pengar.

Så på kvällen den 18 mars, i onsdags, mailade jag dem på nytt och lyckades faktiskt även skicka med en kopia på min inbetalning  där alla uppgifter står. Jag bad dem även att svara mig per e-mail och använda en adress som inte är en no-reply-adress, jag ville gärna spara denna konversation på något sätt. Utifall att...

På torsdag morgon ringde min mobil precis när jag stod och försökte betala med mitt kreditkkort som krånglade (det kommer inlägg om det med, var så säker!) men eftersom jag emellanåt försöker vara artig så svarade jag inte. Tycker nämligen att det är oartigt mot kassörskan att prata i telefon när man betjänas av henne.

I alla fall, när jag kom hem så hade de på försäkringsbolaget ringt till mannen min i stället (hans nummer är inlagt som alternativt nummer hos dem) och de undrade hur de skulle få tag i mig. Tja, kanske via e-mail som jag bad dem? Hur som helst så hade de lämnat meddelande om att pengarna hade betalats in. Och japp! Nu ligger de där! I några dagar till i alla fall för sedan ska de vidare till Antonio...

Men nu är detta i alla fall avklarat och avslutat! Anser jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar