tisdag 7 juli 2015

Barbeque basics

Vi har inte köpt någon grill än. Vi är nämligen inte riktigt överens här hemma om vilken typ av grill som ska införskaffas.

I Sverige hade jag en stor, fin och lyxig Weber som jag fick av storebror kocken.
I Spanien hade vi i radhuset en grill utan lock. Gillade den inte alls. Den hade ju inget lock! OK, det funkar ju bra till kotletter och liknande men om man vill göra lite större projekt, då?

Mannen min tycker att Weber-grillarna är hutlöst dyra och det är jag benägen att hålla med om. Dessutom tycker han att jag aldrig har grillat så gott som här i Spanien. Det är möjligt, men det är kanske för att köttet är bättre, köpt hos en slaktare?

Hur som helst. Vi har ingen grill än. Och vad gör man då om man känner att man faktiskt önskar grilla?

Jo, man tittar på vad man har att arbeta med och inser att visst går det att lösa!


Kycklingfiléer, det blev vääääldigt gott! Och roligt!
Tre gånger har vi grillat i krukan.
En ovanpå uppochned så har man en terrakotta-Weber!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar