torsdag 16 juli 2015

Över spiselkransen

Titta här! Är det inte fint!!! Vi har en braskamin (eller vad det nu klassas som) och den funkar! Tänk vad mysigt att sedan när det börjar bli lite ruggigt kunna sätta sig på mattorna framför, lägga in lite leña de olivo, olivträ, och höra hur det sprakar och knastrar.

Sprakar ved från olivträd förresten? Knastrar det?

Men ser ni att det är en krok där uppe, mitt på? Skymtar som en lite fläck bara... Lite för långt åt höger konstaterade både sonen och jag. Det användes ingen tumstock när kroken skulle dit att hänga tavlan på, tavlan som jag raskt tog ned när vi flyttade in till skillnad från dem i radhuset så som vi aldrig kom till skott med. Nu är det en fri yta och jag har sagt att där ska ingen tavla hänga - där ska vi ha något konstverk! Minsann!

Mannen min såg väldigt skeptisk ut.

För någon dag sedan kom jag på att det skulle vara snyggt med en klocka där. Då pratar jag inte om en vanlig klocka eller gökur utan något mer... speciellt. Ett konstverk, helt enkelt. Idag har jag suttit och tittat på mångfalden för att få lite tips, tankar och idéer. Pinterest är himla roligt för där kan man samla alla bilder man hittar på internet så det har jag gjort på en anslagstavla. Vill bara tillägga att kommentarerna under bilderna sällan är mina.

Om det ens blir någon klocka vet jag inte för jag har inte presenterat idén för mannen min än.
Fast nu vet han... Vi får väl se vad vi kommer överens om! Eller så kommer kroken att sitta där bara, 2 cm för långt åt höger. Gu så irriterande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar