tisdag 1 september 2015

Familjesammankomst

Lördagen, dag tre i Sverige, veks för min familj! Ja, den ursprungliga med utväxter*, då. Del av min familj satt ju kvar i Spanien och saknaden åt båda håll var stor. Det är inte så lätt att vara åtskilda av 375 mil. Vi är ju liksom inte vana vid det heller...

Mamma och pappa hade köpt färska kräftor, tre olika matpajer bakades, mumsiga tårtor och färskt bröd (inte bara
baguetter, tack gode gud!) från konditori inhandlades, jag skar och la upp de charkuterier och ostar jag haft med mig i resväskan och sedan på utsatt tid så kom de allihop! Ja, nästan hel familjen samlades. Lillebrors son saknades dock eftersom han tragglar med körkort i Dalarna och så klart så saknades mannen min. Däremot kom till min glädje den äldsta brorsonen och det var lite oplanerat, han har ju precis börjat universitetet i Linköping! Lillebror hade med sig sin nya och mycket trevliga flickvän, alla brorsdöttrar spred glädje precis som - som alltid - brorson nummer två.

Jag tänkte att de stannar väl en två-tre timmar... De kom kl 12.30 och jag tror de åkte vid 21!

Det är mycket att avhandla när man inte har träffats sedan jul!

*) Mina föräldrar och mina två bröder, sex brorsbarn, en fru och en flickvän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar