söndag 8 november 2015

Fars Dag!

Har egentligen inte glömt det, har bara varit så fokuserad på att få igång den häringa datorn idag. Men det är ju Fars Dag idag!

Sonen hade glömt teckningen han gjort i skolan så han tyckte inte att han behövde gratta sin pappa idag. Det var ju också ett sätt att resonera.

Själv har jag inga blommor att ge min pappa just nu (inte ens en bild på nya datorn!), men jag har idag i alla fall - dagen och pappa till ära - planterat ut tomater, persilja och sallat som jag sådde inne för två veckor sedan. De ska nu växa till sig i mitt färdiggrävda lilla trädgårdsland. Hoppas jag. Helfel tid på året enligt mina svenska tankar men här är det ju fortfarande varmt! Någorlunda, i alla fall.

Så grattis på Fars Dag, pappa! Hoppas mamma kan ge dig en kram från mig.

2 kommentarer:

  1. Verkställt. Det blev en puss också. Vi önskar lycka till med experimentet med tomater, sallat och persilja. Lite avundsjuka är vi allt. Här finns nu nästan inte ett löv kvar ens på ekarna./mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack mamma!

      Jag har fått peta ned en massa kvistar överallt kring de små plantorna. Förhoppningsvis tycker alla vildkatterna att det blir mindre trevligt att gödsla där då.

      Vi älskar ju katterna i den här familjen - men man har ju rätt att bli galen när de gräver upp det man nyss grävt ned.

      Radera