söndag 18 juni 2017

Skyltsöndag nr 64 - Publikt

Jisses, så varmt det är! 28 grader ute på morgonen när man vaknar, varmare lär det bli under dagen. Då gäller det att dricka mycket, det finns många platser att fylla på vätskebehovet vid utmed kusten. Är man engelsman så kan jag tänka mig att man gillar detta stället:

Jag vet, jättesvårt att se men sonen tog fotot medan jag körde och
det var rätt rörigt på vägen med mycket trafik och en seg mobiltelefonkamera.
 
El Corner heter det och ligger i Torremolinos, det bara måste vara en engelsman som har denna lilla bar och servering på hörnet. Jag tycker det namnet är en riktig fullträff! I all enkelhet, liksom. Varför krångla till det?

~ ☺ ~

Nere i Miramar Parque finns det många butiker som säljer allt möjligt. Bland annat finns det även en storköpsbutik som heter Comerco. Förr behövde man uppvisa att man hade registrerat företag för att handla, de har tydligen ändrat på det:

Ett bidrag från mannen min som såg lappen

Tror jag. Vad säljer de där inne egentligen?

~ ☺ ~

Vill du se fler skyltningar kan du klicka på etikett Skyltsöndag här i bloggen. Glöm inte bort att kika in på förvaltaren BP's Skyltsöndag! Här är alla medverkare.

14 kommentarer:

  1. Haha! Gissar på google translate där? Kan bli hur bra skyltar som helst av det :-)

    Var inne på en sida en gång, för hyrbilar kanske? Nåja, det spelar ingen roll. På en "knapp" nere i högra hörnet stod det "Nära". Grubblade länge innan jag kom på att i originalspråk hade det nog stått "Close" :-)

    Jag tycker att sonen tog en bra bild!

    Ha en härlig kväller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som en mäklare sa: "Google Translate is a world of its own" och jag kan bara instämma.

      Ha en härlig en, du med!

      Radera
  2. Klockrent namn på puben, helt klart! Å eloge till sonen att han förser sin mamma med bloggfoder. Bilden är bra!!!

    Precis som Ama tänkte jag också på Google Translate. Skylten är helt enkelt riktigt bra och får mig att skratta:-))))

    Toppen skyltning igen! Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte precis som ni att Google Translate är boven men jag är inte så säker på det för Venta a todo el público översätts till Sale to the whole public - vilket är nästan lika illa. :)

      Det roliga i sammanhanget är att det är så otroligt mycket engelsmän där, butiken ligger vägg i vägg med Iceland, en engelsk matbutik.

      Radera
  3. Puben i hörnan har hamnat helt rätt i namnväg och många engelsmän finns ju i takterna. Och det syns tydligt att det är en hörna. Bra gjort av sonen att fota i farten.
    Skylten med varor till salu är rolig och man kan ju undra vad som säljs. Kanske hela publiken/alla besökare.Kanske värd ett besök.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag funderar på att kolla in där i butiken nu när jag som åskådare får göra det.

      Radera
  4. Ja, vad säljer de där inne?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag nog ta och titta in där så jag kan avrapportera!

      Radera
  5. Haha, ja google translate kan ställa till det! Vad säljer de därinne?
    Tack för svaret hos Ama angående Mercado- Mercadona! Nu vet jag! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror de säljer samma saker som i vanliga butiker men storpack. Storpublikt!

      Radera
  6. Ha, ha!!
    Vi har haft 30 grader här i Wales de senaste dagarna, inte vanligt här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var i de faggorna i Sverige också, inte heller det vanligaste. men det brukar gå över ...

      Radera
  7. Jag blev mest intresserad vad som säljs på Comerco. Är det delikatesser för offentligheten.. .
    Namnet Corner låter som ett passande namn på en pub. Bra med en och annan hjälpreda till din blogg🤗🤗
    Jag gillar hjälpsamma familjemedlemmar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får nog ta och våga mig dit in någon gång med kameran i högsta hugg, fota publiken!

      Radera