söndag 4 januari 2015

Kan man buteljera en doft?

När jag visade mamma och pappa runt bland växterna på terrassen påpekade jag att det lilla citronträdet har knoppar som kommer att slå ut när som helst. Mamma blev så glad, hon har aldrig fått känna doften av en citronblomma, bara hört talas om den ljuvlighet som sprids i luften under blomning.

Så nu gällde det att hålla koll de kommande dagarna, hoppas att solen skulle skina mycket!

Solen sken och knoppen började öppna sig. Vi var där och nosade men än doftade det inte så mycket som jag ju vet att det skulle komma att göra, jag har haft citroner som blommat förr. Vi skulle få vänta någon dag till.

Men så glömde vi bort det och nu har de åkt hem till mörkret och kylan.

Citrondoften på terrassen är nu underbar...

Kan man buteljera doften och skicka hem den till mamma, tro?

2 kommentarer:

  1. Jag får komma tillbaka när citronträden blommar/mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kan du komma när du vill/det passar för tydligen så blommar citronerna året om men mest i mars-april!

      Radera