söndag 6 december 2015

En andra andra advent!

Det senaste i min pysselmani:
en skir bukett gjord av ståltråd och nagellack!
"Vasen" är en mattsprayad Dijon-senapsburk.
Idag har jag förberett för att tända det andra ljuset som står på spiselkransen.

Vaddå, det är väl bara att tända?!

Jovisst. Men nu är jag som jag är och då ska det vara på rätt sätt! Så idag har jag haft lite röj här hemma, städat och fejat. Jag fick till och med mannen min och sonen till att ta en hel familj med soppåsar till sopstationen! Och sonen fick jag till att skaka alla mattor och damma i sitt rum.

Hur fick jag dem nu att göra det?!?!

Jo, jag hade även planerat att baka lussebullar och pepparkakor och de insåg att ska det bli något bak så måste de också göra något.

Bakverken har det självklart ätits av men efter middagen så blir det nog ännu en omgång men då med glögg till! Sonen dricker njutningsfullt av den som jag gjort på tranbärsjuice medan mannen min och jag tar den med vin.

Jag köpte förresten mandlar och russin på marknaden i tisdags. Jag hade inte en aning om att det kunde vara så stor smakskillnad på mandlar! De här är ju fräscha och "fluffiga"! Vet inte hur jag ska beskriva dem på annat sätt. De som man köper i en påse på ICA i Sverige, de är verkligen hur trista, torra och träiiga som helst i jämförelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar