tisdag 21 juni 2016

500 postade inlägg!

Oj!
Bild lånad från renders-graphiques.fr

Jag missade att den 14 juni firade jag två år här med min lilla blogg - grattis till mig!

Och tänk så tiden går. Vad har jag gjort då? Jo ...
... jag har haft nästan 81 000 sidvisningar.
... jag har skrivit en väldig massa ord ojämnt fördelade på 500 inlägg.
... jag har fotat, gjort och lånat en hel del bilder i väldigt varierande kvalité till de allra flesta inläggen.
... jag har ägnat många timmar för att hitta fakta när det är den typen av inlägg.
... jag har haft väldigt skoj!

Det har blivit en hel del trams, rätt många svordomar uppblandat med en del matnyttigt. Framför allt nyttigt för mig! Bloggen har hjälpt mig att sortera tankarna, reda ut begrepp, ta reda på fakta (så som jag har hittat det och förstått det), jag har hittat mycket roligheter att dela med mig av, fått ut och spritt en del frustration, skrivit av mig en del irritation (säkert skapat en del frustration och irritation också) men framför allt har jag kunnat berätta för dem där hemma vad vi gör och hur vi mår!

Vi mår bra!

Nu ska jag sätta mig ned och skriva om det senast upplevda i den spanska byråkratiska världen... Ja, ni förstår nog hur det inlägget kommer att bli. Lite terapiarbete hägrar.

16 kommentarer:


  1. Grattis till 500 postade inlägg. 🎂🌹🎵🎈🎊

    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!

      Och jag ser nu i skrivande stund att 81000 har passerats!

      Radera
  2. Grattisd till 500 inlägg. Bra jobbat! Visst är det kul att spränga några målsnören längs bloggvägen
    Lite spansk byråkrati behöver inte vara fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst är det kul! Målsnörena alltså. Spans byråkrati - no me gusta.

      Radera
  3. Grattis till alla inlägg! Det ger enormt mycket att blogga tycker jag, på MÅNGA vis :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Och jag håller så klart med! Man börjar tänka lite konstigt när man är ute bara. Man börjar fundera på formuleringar, ser konstiga saker man inte hade reflekterat över annars, situationer...

      Radera
    2. Haha! Ja, man blir allt lite (mycket!) bloggskadad. Och bloggögd. :-D
      Fast det är lite kul också att man lär sig vara mer uppmärksam på sin omgivning - även dom små sakerna.

      Radera
    3. Mannen min blir lite trött på mig emellanåt!
      - Vi kommer ju ingenstans om du ska ta kort hela tiden!

      Jag vet massor med saker som MÅSTE fotas i min närhet så jag ska ta bort sonen från dator och platta och ta med honom på en fotorunda.

      Radera
  4. Stort GRATTIS till 500 inlägg. Gillar din blandning av inlägg. Du har ju precis som jag en så kallad vardagsblogg, där det lätt kan hända att blir "enkelriktad". Det har du verkligen lyckats med att INTE vara - enkelspårig alltså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Roligt att det uppskattas.

      Mannen min undrar emellanåt vad inlägget har med Spanien att göra men en viss vinkling kan man väl alltid få till. Det svåra är att inte få det att spreta alltför mycket! Det är så mycket jag vill berätta! Det ska ju vara en liten röd tråd i alla fall.

      Radera
  5. Hej Emma och Grattis men du värkar .Me gustaria Spansk byråkrati eller ???? erkki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Positivt tänkande: jag får mycket att skriva om!

      Radera
  6. Grattis, inte illa jobbat! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nä, det är rätt bra jobbat tycker jag själv! :D

      Radera
  7. Ett stort grattis till dej och din fina blogg!

    SvaraRadera